Nieuw Bericht
|
Volgende
|
» Prestige-systeem
|
Swizzler
|
Beste leden,
Dankzij kovacsghost werd de discussie naar boven gehaald omtrent het moeilijker maken van ranken. Toen ik als reactie gaf het terugbrengen van het prestige/rank-systeem, wekte dat bij sommigen *kuch NoSexTonight kuch* wel degelijk interesse op.
In dit topic zet ik dus de discussie van kovacsghost voort en leg ik uit wat dit systeem inhoudt. De bedoeling is om mij de basis te laten schetsen en dit allen tezamen uit te werken tot een goedwerkend, functioneel systeem. Overigens benadruk ik graag dat ik niet aanwezig was bij de eerste versie dus niet volledig weet hoe het toen zat.
De basis
Voor de meeste leden houdt het plezier op zodra ze L Don zijn geworden. Het enige wat dan nog gedaan hoeft te worden is levelen, pimpen, misdaadjes met de familie en alle normale shizzle. Het prestige systeem maakt het ranken véél uitdagender. Waarom?
1. Verschillende prestiges
Je begint zoals je momenteel gewend bent in Normal Mode. Zodra je de hoogste rank 'Legendary Don' hebt bereikt, verschijnt (in mijn concept) onder het kopje Status een nieuw vakje met Prestige Mode. Hier kan je klikken op 'Activeren'. Zodra je hier op klikt, word je weer Scum! Gefeliciteerd, je bent nu de rank Master. Wat verandert nu voor je? Ranken wordt lastiger, dat staat voorop. Waar je eerst met 8 misdaden Pee Wee werd, word je nu bijvoorbeeld met 12 misdaden pas Pee Wee in Master mode. Ga na wat je moet doen om Legendary Don te worden.
Dit kan je na Master mode eenmalig herhalen. Dan kom je terecht in Hero mode. Je wordt wederom Scum en kan helemaal opnieuw beginnen met ranken. Net waar je van houdt.
Meer voordelen
"Waarom zou ik in godsnaam helemaal opnieuw beginnen?" Ja, ik hoor die vraag al aankomen. Daar wordt natuurlijk aan gedacht. Ga jij naar Master mode, dan ontvang jij de volgende voordelen:
- Een nieuwe misdaad (Zwart werken)
- Meer eerpunten bij familie misdaden
- Een Master medaille voor je spelersnaam
- Bij het plegen van misdaden kans om een Lucky Box te winnen
Ga jij naar Hero mode, dan ontvang jij de volgende (extra) voordelen:
- Je wordt professioneel in jouw beroep
- Een Hero medaille voor je spelersnaam (i.p.v. Master)
- ...
Het kan dus zeker waard zijn om extra hard je best te doen. Vooral het kopje 'professional' worden kan interessant zijn. Zo worden wachttijden voor Autodieven bijvoorbeeld nog korter en zullen Pimps 30% meer hoeren verdienen tijdens het pimpen.
Beperkingen
Het prestigen heeft echter ook beperkingen. Je kan enkel jouw prestige aanvallen (Normal - Normal, Master - Master, Hero - Hero).
Daarnaast zul je géén bescherming krijgen indien je gaat prestigen.
Dit is in mijn optiek de basis. Graag hoor ik van jullie dus feedback, toevoegingen of juist beperkingen. Denk aan nieuwe opties voor Hero mode, vermoeilijkingsgraad per niveau etc.
Discussiepunten
- Bescherming vanaf Scum in Master en Hero mode tijdelijk terug laten keren.
- Huizen eenmalig per leven kopen of eenmalig per prestige mode.
|
Datum: 2017-01-04 21:03:46
|
SexyNess
|
Hey Swizzler als eerste wil ik je bedanken om de tijd te nemen om dit te typen
Ik zou als aan vulling wel leuk vinden dat zodra je master/hero bent, niet rankvoordering krijgt met het kopen van huizen. Zo wordt het nog uitdagender!
Verder vind ik het wel een leuk idee. +1
|
Datum: 2017-01-04 21:08:48
|
|
Tuur-Dierckx
|
+1 vond dit vroeger een goed systeem
|
Datum: 2017-01-04 21:09:20
|
|
NoSexTonight
|
-Wordt je dan na dat je gekilled word terug normal?
-Fam misdaden worden nu niet echt gedaan :/, toch niet hoe het zou moeten dus die bonus zou ik vervangen door de mogelijkheid om EP te verdienen bij zwart werken
-Hoe zit het met dingen uit de makelaardij en ranken?
-Wat gebeurt er met je hoeren als je opnieuw begint?
-Hoe zijn de berekeningen qua score op rank?
Hier een lijstje met vragen waar ik al aan denk? ^^
|
Datum: 2017-01-04 21:12:12
|
|
Swizzler
|
SexyNess schreef:
Hey Swizzler als eerste wil ik je bedanken om de tijd te nemen om dit te typen
Ik zou als aan vulling wel leuk vinden dat zodra je master/hero bent, niet rankvoordering krijgt met het kopen van huizen. Zo wordt het nog uitdagender!
Verder vind ik het wel een leuk idee. +1
|
Naar mijn mening moeten huizen wel te koop blijven in Prestige modes. Juist in Prestige modes zullen ze handig zijn, want die EXP heb je écht wel nodig!
|
Datum: 2017-01-04 21:25:55
|
|
Swizzler
|
NoSexTonight schreef:
-Fam misdaden worden nu niet echt gedaan :/, toch niet hoe het zou moeten dus die bonus zou ik vervangen door de mogelijkheid om EP te verdienen bij zwart werken
Hier een lijstje met vragen waar ik al aan denk? ^^
|
Ja. Je wordt na een death gewoon weer normal. Zo blijft de uitdaging er flink in.
Leuk alternatief, biedt zeker potentie!
Zoals gereageerd op SexyNess, huizen moeten naar mijn mening nog steeds rankpercentage geven. Hetzelfde aantal procent als het in Normal mode geeft. Dit levert effectief gezien in Master of Hero mode natuurlijk minder procent op, omdat daar meer rankpercentage is vereist per rank.
Die houd je godzijdank! Nu ik dit antwoord geef, vraag ik mij echter wel af of het niet beter zou zijn om de rank vereisten ook aan te passen in een Prestige mode. Denk aan: L Don 20 kills, 50K hoeren en 5K EP bijvoorbeeld om van Master naar Hero mode te kunnen.
Uitstekende vraag, mijns inziens zou het terecht zijn om dit aan te passen. Elke score per rank x 2 maken in Master mode en x 3 maken in Hero mode?
Mijn grootste twijfel is het niet terugkeren van de bescherming. Indien je geen bescherming hebt en het allemaal moeilijker wordt, is de kans enorm groot dat je gedood wordt door iemand die al in die Prestige zit en simpel op jou wacht...
|
Datum: 2017-01-04 21:33:55
|
|
kovacsghost
|
of als je word gekild en je bent bijv. Boss in Masterclass dan word je eerst scrum en als je dan weer worde gekild ga je een hele prestige omlaag.
dus naar normal scrum.
bijv.
je bent Boss in Hero prestige,
je word gekild en word scrum. (ook als je hierna weer omhoog klimt tot Hero Assasin ofzo en weer word gekild dus 2x in Hero prestige gekild maakt niet uit welke rang hierbinnen zak je alsnog een prestige, dus naar Master scrum.)
als je dan weer word gekild,
dus als Hero scrum ga je naar Master scrum.
en zo verder
|
Datum: 2017-01-04 21:47:06
|
|
Swizzler
|
SexyNess schreef:
Ja oke, ik heb nu ook 20k hoeren gepimpt in 2 dagen tijd.
Maar voor 50k moet ik dus 5 dagen werken.
Zou ik na die 5 dagen dan niet allang geknalt zijn?
|
Dat ligt een beetje aan je speelstijl en de tijd die je erin stopt. En hangt dus samen met bescherming terug laten keren:
Als jij gewoon snel rankt in 2-3 dagen met je bescherming naar Don, bescherming weghaalt, actief speelt en L Don wordt, vervolgens gaat prestigen en weer bescherming krijgt, dan kan jij met die hoeren die je hebt opgebouwd weer rustig verder gaan. Echter wordt het dan wel heel lastig om L Don te worden, vooral als je al huizen hebt gekocht in Normal mode.
Wat overigens een goede toevoeging is, vind ik, om meer kogels nodig te hebben om vermoord te worden per prestige. Of stond dit er al in? Haha.
|
Datum: 2017-01-04 21:51:02
|
|
kovacsghost
|
ja dan kan het toch juist wel
|
Datum: 2017-01-04 21:51:41
|
|
Swizzler
|
SexyNess schreef:
Ja dat kan niet want je verliest je hoeren
|
Ja dat kan niet want je verliest je hoeren
Dit dus.
|
Datum: 2017-01-04 21:51:56
|
|
SexyNess
|
Swizzler schreef:
Dat ligt een beetje aan je speelstijl en de tijd die je erin stopt. En hangt dus samen met bescherming terug laten keren:
Als jij gewoon snel rankt in 2-3 dagen met je bescherming naar Don, bescherming weghaalt, actief speelt en L Don wordt, vervolgens gaat prestigen en weer bescherming krijgt, dan kan jij met die hoeren die je hebt opgebouwd weer rustig verder gaan. Echter wordt het dan wel heel lastig om L Don te worden, vooral als je al huizen hebt gekocht in Normal mode.
Wat overigens een goede toevoeging is, vind ik, om meer kogels nodig te hebben om vermoord te worden per prestige. Of stond dit er al in? Haha.
|
Je moet gewoon geen Huizen kopen in Normal mode
Je kan makkelijk in 4 uur spelen van Scum naar Don met misdaden etc.
Maar krijg je weer bescherming als je master wordt?
|
Datum: 2017-01-04 21:53:48
|
|
Nieuw Bericht
|
Volgende
|