Meld je aan op Mafiasource om mee te spelen en discussies aan te gaan op het

forum van Mafiasource

!
Home » Forum » Archief Forum » [WvW] Weerwolven van Wakkerdam - Uitleg

Nieuw Bericht
» [WvW] Weerwolven van Wakkerdam - Uitleg
Swizzler

Beste spelers,

Om leven in de brouwerij te brengen, organiseer ik met alle plezier ons nieuwe forumspel: Weerwolven van Wakkerdam. In dit topic zal ik jullie uitleggen wat de bedoeling is en wat de regels zijn.

Doel van het spel
De bedoeling is om te overleven! De burgers strijden tegen de meedogenloze wolf of wolven die in het stadje Wakkerdam rondlopen. 's Ochtends een burger, 's nachts een serieuze killer. De wolf kent geen angst, in tegenstelling tot de burger. Iedere nacht zal iemand vermoord worden. De volgende dag vindt een dageraad plaats. Hier zal elke burger mogen stemmen om een bewoner te executeren. Diegene die de meeste stemmen tegen krijgt, zal worden vermoord door de burgers. Nu maar hopen dat dit de juiste persoon was.

Rollen
1. De burger: deze speler zal samen met zijn medeburgers moeten overleven in het stadje. Deze kent geen speciale eigenschappen.
2. De wolf: een of twee personen (afhankelijk van het aantal deelnemers) zullen deze rol mogen vervullen. De wolf heeft de optie om elke nacht één speler te vermoorden. Ben je met z'n tweeën wolf, dan kies je gezamenlijk één persoon uit als doelwit. Ook de wolven zullen moeten overleven.
3. De burgemeester: dit is een speciale burger. Indien er een gelijk aantal stemmen is tussen meerdere spelers, dan zal de burgemeester de beslissende stem hebben. Dus stel: 5 stemmen voor Swizzler, 5 stemmen voor Nexive. Burgemeester MDev heeft gestemd op Swizzler, dan wordt Swizzler geëxecuteerd.
4. De waarzegger: elke nacht krijgt de waarzegger de kans om achter de rol van één persoon te komen. Dat doet deze persoon door een mailtje te sturen naar gamemaster Swizzler. Overigens is de waarzegger ook een burger.

Stemmen
Je kan tijdens de Dageraad op jouw verdachte persoon stemmen. Diegene met de meeste stemmen wordt vermoord.
Nieuwe regel: het is ook toegestaan om als stem te plaatsen: "Ik onthoud mijn stem". Dit betekent dat je op niemand stemt, maar het telt wel als een stem.
Indien je drie keer hélemaal niet hebt gestemd, word je gediskwalificeerd! Zorg er dus voor dat je elke Dageraad óf op iemand stemt, óf je stem te onthouden.

Wanneer is het spel afgelopen?
Dit gebeurt zodra óf alle burgers dood zijn, óf alle wolven.

Hoe maak ik iemand dood? Dit gebeurt in de Dageraad. Hier mogen spelers op elkaar stemmen en diegene met de meeste stemmen, wordt geëxecuteerd. Dus kijk goed wie op wie stemt en werk goed met je partners samen.

Het is absoluut verboden om jouw rol door te geven. Komt de gamemaster hier achter, dan word jij onmiddellijk uit het spel gezet! Laat dit duidelijk zijn!

Heel veel plezier gewenst,

Swizzler
Datum: 2016-12-28 22:41:44
Er is nog niet gereageerd op dit topic.
Nieuw Bericht

Copyright 2025 - ms2.mafiasource.nl © - Alle rechten voorbehouden.